انواع فیلمبرداری عروسی در دو دسته قرار می گیرد.
انواع فیلمبرداری عروسی
نوامبر 5, 2017
عروسي نوه رفسنجاني
عروسي نوه رفسنجاني
نوامبر 12, 2017

تفاوت فیلمبرداری عروسی ایرانی با خارجی

تفات فیلمبرداری عروسی ایرانی با خارجی

تفاوت فیلمبرداری عروسی ایرانی با خارجی به چند مورد مربوط می شود. با اینکه شما از دوربین حرفه ای و بعضا در تعداد بیشتر از خارجی ها و امکاناتی نظیر هلی شات در آتلیه عروس برخوردارید اما باز هم زیبایی فیلم های شما به پای فیلم های خارجی نمیرسد. به راستی چرا؟

سبک عروسی

سبک عروسی خارجی ها با ما خیلی فرق دارد، آرایشگرهایشان در منزل عروس و داماد حاضر می شوند و آن ها را مرتب می کنند، بعد از آن عروس و داماد و همراهان به کلیسا می روند، بعد از آن هم یک مهمانی میگیرند. ولی ما هنوز به سبک ثابتی نرسیده ایم. یعنی مراحل فیلمبرداری عروسی های ایرانی منسجم نیست ومثل فیلم خارجی ها شبیه فیلمنامه نیست. در ایران روز عروسی از صبح تا شب تمام کارها تکه تکه است و و تکه ها سنخیتی باهم ندارند. درسته خارجی ها هم فیلمنامه ندارند اما کافیست کمی با دقت به فیلم های آن ها نگاه کنید تا حس یک فیلم منسجم که پشت آن یک فیلمنامه خوب قرار دارد به شما تلقین شود. در فیلمبرداری عروسی خارجی ابتدا تصویری کوتاه حدود 5 ثانیه از کلیات مجلس گرفته می شود و وقتی عروس و داماد وارد مجلس می شوند صدای آن ها به تدریج به فیلم اضافه می شود. همچنین متنی که در کلیسا خوانده می شود، اتفاقات مراسم و جشن پایانی به ترتیب پشت سر هم قرار دارند.

بازی با وسایل فیلمبرداری

در فیلمبرداری عروسی ایران خیلی با وسایل بازی می شود. کرین، هلی شات و 4 تا دوربین فیلمبرداری باعث میشود اتفاقات خاص از بین برود. صرف نظر از انواع فیلمبرداری عروسی، اگر حواسمان انقدر به وسایل عروسی نباشد، نتیجه فیلم طبیعی تر خواهد بود و می توانیم جزئیات مهم را ضبط کنیم. این امر متاسفانه در ایران کمتر به چشم می خورد و صداقت کار از بین می رود. به همین دلیل همه فیلم های عروسی شبیه هم هستند. جزئیات برای ما شده تنها فیلم گرفتن از جزئیاتی همچون غذا خوردن، گلدان های روی میز و بسیاری از روتین های دیگر مثل قدم زدن های شبیه به هم در باغ که در اکثر فیلمهای عروسی ایرانی می بینید.

تدوین گر عروسی

در فیلمبرداری عروسی خارجی از تدوین گران قوی معروف به wedding planner استفاده می کنند که در ایران کمتر به چشم می خورد. در سالن و باغ عروسی های خارجی، فضا آنقدر زیبا مزین شده که فیلمبرداری هرچند ابتدایی هم زیبایی خاصی خواهد داشت حتی اگر کیفیت دوربین خیلی بالا نباشد یا فیلمبردار خیلی حرفه ای نباشد. در ایران سالن های 800 متری دیده شده که هیچ هارمونی رنگی ندارند. در این سالن ها تلاش شده که خیلی لوکس کار شود اما در نهایت کار دیده شده که رنگ ها به هم نمیخورند یا مشکل نورپردازی در فضا وجود دارد. تمامی این مسائل در کنار هم روی نتیجه فیلمبرداری عروسی تاثیر میگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *