تاثیر نور در عکاسی عروسی
می 17, 2016
نور خورشید در عکاسی عروسی
می 17, 2016

عکاسی عروسی با نور مصنوعی

در مواقع عکاسی و فیلمبرداری عروسی ، عکسبرداری در پرتو یکی از سه نور زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

نور خورشید
نور مصنوعی
نور موجود

نور خورشید، یکی از رایج ترین نورهایی می باشد که عکاسی در پرتو آن انجام می گیرد.

انواع نورهای مصنوعی در عکاسی به مانند نور خورشید می باشند که معمولا ذر هنگام عکس برداری در این نوع نورها، فیلم هایی به کار برده می شوند که از آنها در نور خورشید استفاده می شود. انواع نورهای مصنوعی شامل نور فلاش و سیل نور می باشد.

فلاش:

برای استفاده از روشنایی بیشتر در هنگام عکاسی عروسی در مکان های مسقف مانند آتلیه عروس و یا در محیط باز از نور فلاش استفاده می شود. فلاش مقداری از نور را ساطع می کند که از پیش اندازه گیری شده است و زمان تابش نور فلاش به صورتی برنامه ریزی شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی همزمان با باز شدن دهانه مسدود کننده، انجام پذیرد. این مورد بدان معنی است که در این زمان نور ممکن برای عکاسی مناسب وجود ندارد و برای همزمان شدن این عمل و بدست آوردن نور مناسب جهت عکاسی مطلوب، تعدادی علامت استاندارد در دوربین موجود می باشد که می بایست خط شاخص در هنگام عکاسی عروسی بر روی آن قرار گیرد.

در هنگام عکاسی عروسی اگر عکاس امکانات مناسبی داشته باشد می تواند برای بدست آورد، نتیجه ای مطلوب تر ببه صورت همزمان از دو فلاش استفاده نماید. وسایل و امکانات مورد نیاز برای استفاده همزمان از دو فلاش عبارتند از یک عدد پایه نگه دارنده فلاش و یک سیم بلند و نیروی برق قوی که بتوان با آن به صورت همزمان دو فلاش را روشن کرد.

سیل نور یا فتووفلاد:

سیل نور که معمولاً آن را فتوفلاد می نامند منبع نور مصنوعی است که خلاف فلاش، تابش لحظه ای ندارد و می تواند به طور مداوم ساعتها صحنه عکاسی عروسی را روشن کند. عیب این سیستم این است که به سبب نیاز به منبع قوی نور مانند برق شهر و همچنین بزرگی و پایه های آن قابلیت حمل کمتری دارد و نمی تواند مانند یک فلاش الکترونیک کوچک همیشه در دسترس عکاس قرار داشته باشد.

حسن این سیستم آن است که عکاس می تواند در نور حاصل از لامپها آن چه را که بر سطح سطح نگاتیووی نقش خواهد بست ببیند و میزان نور را به وسیله نورسنج اندازه گیری کنید. هنگام عکاسی عروسی در پرتو لامپهای عکاسی، مانند عکسبرداری در نور خورشید تجربه عکاس در گرفتن عکس خوب مؤثر است.عکاس اگر در ممارست متوجه شود که خفیف ترین سایه ها در عکس خیلی تاریک دیده می شوند، با تغییر محل لامپها می تواند این نقص را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *