شیوه انجام عکاسی خبری در مراسم عروسی
آوریل 24, 2016
انواع دوربین برای عکاسی عروسی
می 3, 2016

طریقه نگهداری از دوربین عکاسی عروسی

هیچ گاه دوربین عکاسی یا دوربین فیلمبرداری عروسی خودتان را به کسی امانت نداده و از شخصی دوربین به امانت نگیرید و هرگاه در دوربین کوچکترین مشکلی به وجود آمد قبل از هرگونه دستکاری آنرا به متخصص بسپارید.

تحت هیچ شرایطی اقدام به باز و دستکاری کردن قسمت های مختلف دوربین از جمله عدسی ننموده و از روغنکاری قسمت های مختلف آن پرهیز کنید. در زمان خرید انواع دوربین های عکاسی عروسی با توجه به نوع و میزان مصرف آن، بهترین نوع آن را انتخاب نمایید، زیرا بعد از عکاسی عروسی، هرچه زودتر فیلم ظاهر شود، نتیجه مطلوبتری در بر خواهد داشت.

به علت کوچکی و حجم سبک، دوربین های عکاسی عروسی ۳۵ میلیمتری جهت عکسبرداری در تعداد بالا و سرعت زیاد بسیار مناسب تر هستند. از دیگر مزایای این نوع دوربین های عکاسی عروسی این است که بر روی یک حلقه فیلم میتوان از ۲۴ تا ۳۶ عکس گرفت که این موضوع به عکاس این امکان را میدهد که بدون هیچ نگرانی بتواند از یک سوژه مشخص تعداد زیادی عکس بگیرد.

باید به این موضوع توجه شود که برای گرفتن عکس های زیبا و مناسب در آتلیه عروس بهتر آن است که از هر موضوع تعداد زیادی با دیافراگم، حالات، زوایا و سرعت های مختلف عکس گرفته شود و تنها به گرفتن یک عکس اکتفا نشود، چون در این صورت عکس های زیباتری جهت ظهور به دست می آید.

فیلمبرداری عروسی

برای فیلمبرداری عروسی از دوربین های 6×6 سانتیمتر استفاده میشود. در این نوع دوربین ها معمولاَ از فیلم هایی که عرض آنها ۶ سانتیمتر و همیشه با نوار کاغذی سیاه رنگی بر روی قرقر پیچیده شده، استفاده می شود، که با آنها میتوان ۱۲ عدد عکس 6×6 سانتیمتری گرفت.

در دوربین عکاسی عروسی اگر سوراخ دوربین برای عبور بیش از حد نور گشادتر شود، قطعاَ وضوح و کیفیت عکس از بین خواهد رفت. البته این مشکل را میتوان با قراردادن یک عدد عدسی محدب همگرا رفع نمود تا تصویری واضح با نور زیاد به دست آید. عدسی مورد استفاده یک لنز خیلی ساده است که در مورد کارهای حرفه ای و دقیق نمیتوان استفاده نمود و عکاس برای عکاسی عروسی می بایست تعداد زیادی از انواع عدسی های محدب (همگرا) و مقعر (واگرا) را به همراه داشته باشد تا با ترکیب آنها بتواند یک عکس با کیفیت و مطلوب را به دست آورد. عکاس ها در عکاسی عروسی معمولاَ برای نام بردن از این عدسی ها با عنوان لنز نام می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *