اهمیت آتلیه عکاسی عروسی
آوریل 20, 2016
شیوه انجام عکاسی خبری در مراسم عروسی
آوریل 24, 2016

آتلیه عکاسی عروسی

قبل از حضور در مراسم عروسی هنوز زمان برای رفع اشکالات احتمالی وجود خواهد داشت. از طرفی می توانید از جنب و جوش ها و فعالیت های افراد مختلف برای آماده سازی شرایط برای شروع مراسم نیز عکس و فیلم بگیرید. چیدمان میزها، صندلی ها، شستن میوه ها و … می توانند موضوع فیلمبرداری عروسی هستند و عکس های یادگاری خوبی برای اجرای مراسم باشند. حتی می توانید از ورود میهمانان فیلم و عکاسی عروسی داشته باشید با این که عکس های گروهی از میهمانان تهیه کنید تا زمان شروع مراسم فرا رسد.

اگر عکاسی عروسی با عکس از میهمانان به صورت گروهی آغاز می کنید، حتماً توجه داشته باشید که در صورت وجود تفاوت های قدی بسیار بین میهمانان به جای گرفتن عکس های با اندازه متوسط و یا نزدیک، به سراغ عکس هایی با اندازه باز بروید. چرا که عکس هایی با اندازه و زوایای باز کمتر این اختلافات را در خود بروز خواهد داد.

در انتهای مراسم نیز می توانید از افراد وابسته نزدیک در گروه های مختلف عکاسی عروسی کنید و حتی اگر جای کافی وجود دارد، عکس هایی از تمام افراد خانواده در کنار یکدیگر بیرید. به آراستگی و نظم افراد مختلف در زمان عکاسی عروسی توجه زیادی داشته باشید. چنین جزئیاتی می تواند تمام تلاش شما را از بین ببرد، موهای آشفته، لباس های نامرتب، پس زمینه های ناهمگون و نامنظم بعدها تبدیل به نکاتی خواهند شد که اجازه نخواهند داد، عکس شما بروز و جلوه ای بیابد. در فیلمبرداری نیز نکاتی بسیار ریز اهمیت پیدا خواهد که می تواند فیلمبرداری عروسی شما را بر هم زند، فیلمبرداری از صحنه هایی که افراد مشغول به کارهایی غیر مرتبط هستند یا توجهی به مراسم ندارند، جالب به نظر نمی آید. باید در فیلمبرداری و عکاسی عروسی به صحنه هایی زیبا، مرتبط و خاطره انگیز بیشتر توجه کرد تا تصاویر ثبت شده را به تصاویری خلاقانه و حرفه ای تبدیل سازد.

یک نکته بسیار مهم دیگر در مورد فیلمبرداری عروسی و گرفتن عکس های جشن عروسی، برگزاری مراسم سنتی، مذهبی و … است که در نقاط مختلف دنیا و حتی در نقاط مختلف یک کشور گاهی یک شهر دارای تفاوت های در شکل اجرا می باشد. یک آتلیه عروسی باید با تمامی این شرایط آشنا باشد و قبل از شروع مراسم فهرستی تهیه کرده باشد که در آن مقاطع اصلی انجام چنین مراسمی را نشان دهد. برای مثال در بسیاری از مراسم عروسی که در ایران برگزار می شود، هنگام ورود عروس و داماد معمول است که مراسم قربانی کردن انجام گیرد؛ بنابراین حتما چنین عکسی در فهرستی که تهیه می کنید، وجود داشته باشد و عکاسان و تصویر برداران باید بدانند چگونه این صحنه را ضبط کنند. عکاسی عروسی شامل، عکس از حلقه ها، امضای دفتر استاد رسمی، پرتره های تک نفره از عروس و داماد، پرتره های دو نفره، سفره عقد و چیدمان آن، عکس های داخل آینه و … می تواند باشد که حتی در فهرست فیلمبرداری عروسی نیز باید یادداشت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *