اصول فیلمبرداری عروسی
می 3, 2016
عکاسی عروسی با نور مصنوعی
می 17, 2016

تاثیر نور در عکاسی عروسی

عکاس آتلیه عروس در عکاسی عروسی هدف دار و به منظور گرفتن عکس هایی شاعرانه از جاذبه های موجود در هنگام غروب افتاب مانند دریاچه، قایق، کوه و درخت و غیره که نور خورشید به صورتی ضعیف از پس آنها می تابد استفاده می کند. در این نوع عکاسی عروسی همچون فیلمبرداری عروسی آنچه را که عکاس میخواهد در عکس به نمایش درآورد قطعاً مواردی چون نشان دادن لحظه ای دراماتیک و ثبت مناظری زیبا می باشد که نشان از آرامش عروس و داماد در کنار هم و در طبیعت می باشد.

در مواقعی که نور به صورت مستقیم و از مقابل می تابد و سوژه عکاسی عروسی دارای پس زمینه روشنی باشد، نورسنج های دوربین ها به صورت خودکار و با تأثیر گرفتن از نور شدید و مستقیم باعث تنگ شدن دهنه دیافراگم می شوند تا با نور کمتری از سوژه، عکس گرفته شود.

در چنین مواردی نورسنج دوربین های عکاسی خودکار در زمان عکاسی عروسی فریب خورده و دیافراگمی به مراتب کمتر از میزان لازم برای عکاسی را اراده می دهند. البته بعضی از انواع دوربین های خورکار، برای جبران نور لازم دارای دکمه ای می باشند که فشار این دکمه همزمان با فشار دادن دکمه رهاکننده دوربین به طور خودکار باعث افزایش نوری می شود که می بایست به فیلم برخورد داشته باشد. تعدادی دیگر از انواع دوربین ها نوعی سیستم کنترل کننده دارند که با استفاده از آنها می توان اقدام به عکاسی عروسی در بدترین شرایط نوری نمود. برخی دیگر از دوربین ها دارای حافظه ای الکترونیکی می باشند که عکاس می تواند از نزدیک موضوع نور واقعی را در حافظه الکترونیکی ضبط نموده و سپس به محل اصلی بازگشته و اقدام به عکسبرداری نماید.

امروزه نورسنج هایی بسیار مدرن تولید شده که عکاس با استفاده از آن می تواند بدون اینکه به موضوع عکس نزدیک شود از همان فاصله دور میزان نوری که از موضوع منعکس می شود را اندازه گیری نماید. با توجه به آنکه هر موضوع عکاسی یکسری نقاط تاریک و روشن دارد میتوانیم با توجه به اینکه نورسنج را به کدام قسمت از آن نشانه روی کرده ایم اندازه های مختلفی به دست آوریم. عکاس در عکاسی عروسی برای رفع این مشکل از یک مقوا به رنگ خاکستری که نشان دهنده میزان متوسط نور در تمامی نقاط موضوع عکاسی است، استفاده می نماید تا نورسنج متوجه این موضوع شده و عکس مورد نظر را می گیرد.

راه حلی ساده برای عکاسی عروسی با انواع دوربین های اتوماتیک و دستی قابل تنظیم در مواردی که نور پشت موضوع عکاسی زیاد می باشد این است که باید به آن نزدیک شده و نور منعکس از آن را خوانده و بر اساس آن سرعت و دیافراگم دوربین را تنظیم کرده، سپس به محل اصلی برگشته و عکسبرداری نماییم.

 

قسمت نظرات بسته است